31 Mayıs 2009 Pazar

Haydarpaşa Lisesi Pilav Günü

Okul binasının yapımına Serasker Rıza Paşa’nın ve Gülhane Askeri Hasta hanesi kurucusu Bakteriyolog Ridar’ın büyük çabalarıyla 1893’te başlanmıştır. Bu çabalarla Üsküdar çevresinin kalkındırılması ve Askeri Tıbbiye’nin modernleştirilmesi amaçlanmıştır. Bu temel amaçla kurulan binamızın mimari, İtalyan Valeri’dir. Okul inşaatı 1902’de bitirilmiştir. Bu temel yapı, bir kurum yapısı olmaktan öte, bir sanat eseridir. Düz hatlar yerine, eğriler yeğlenmiş; girinti ve çıkıntılar öne çıkarılmıştır, tavanlar oldukça yüksek tutulmuştur. Okul binası, İkinci Abdülhamit zamanında(1903) Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane’ye tahsis edilmiştir. 1909 yılında Sivil Tıp Fakültesi’nin de taşınmasıyla tıp okulu olarak 1933 yılına kadar kullanılmıştır. Eşim, Haydarpaşa Lisesi mezunudur ve bu pazar 75.yıllık pilav günü vardı.Çok güzel bir ortamdı,yıllar sonra bir araya gelen arkadaşların buluşmaları çok heyecanlıydı. Ben ilk defa katıldım ve çok güzel bir gün geçirdim. Dilerim herkes yıllar önceki arkadaşları ile bir şekilde buluşur ve hasret giderir.

17 yorum:

dantelistan dedi ki...

gercekten tarihi eser muhteşem
iyi akşamlar

made in funda dedi ki...

harika bir lise harika bir ortam...çok özendim.sevgiler canım.

Cida Crochêt dedi ki...

OLÁ QUERIDA AMIGA...
VIM TE DEIXAR UM ABRAÇO E AGRADECER SUA VISITA
SEU BLOG É LINDO E AS MÚSICAS DE MUITO BOM GOSTO
OBRIGADO MINHA LINDA
TIA CIDA QUE TE AMA

beyaz mendil dedi ki...

Merhaba sevgili bir arkadaş.... Ben üye hava alanı yönetimi kolordu için kucakladığı işler ve / oldu izinlere sana teşekkür et. / BLOG güzel ve iyi tat müziği uç noktalarda. Teşekkürler LINDA. CIDA hangi halayı sana sarır.

Hayalbemol dedi ki...

Yıllar sonra dostlar bir araya gelince,
aradan neler geçmiş, ne zamanlar eskitilmiş,
ne yaşanmışlar kaçırılmış daha iyi anlıyor insan.
Bu arada mekan mükemmel. Hep önünden geçtim de, içeriye girmek nasip olmadı.

Büşra dedi ki...

Haklısın Hayalbemol,geçen zaman içerisinde insan neler kaybettiğini anlamıyor taki böyle zamanlarda eski arkadaşlarını görene kadar.

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaşım,hani şu Gatanın karşısındaki muhteşem yapı lisemiymiş:))orda olmak,okmak isterdim,eminim insanın ruh hali etkileniyordur ve orda okumak ayrıcalıktır...
Bugün senin için dantel örtüler ve mavi odalar yayınlayacağım,kendine iyi bak canısı,sevgiler
http://cafemis.com

beyaz mendil dedi ki...

Cafemis,orada ben deaynı duyguları yaşadım.O okulda okumayı çok isterdim:)Benim için yayınlayacaklarını sabırsızlıkla bekliyorum.Sevgiler

e. t. dedi ki...

aahh ah keşke benimde liseme gitme ve arkadaşlarımla buluşma imkanın olsa...
Her ne kadar facebook varsada farkı ve uzak bir şehirde ve izninde sayılı günse yüzyüze görüşmek çok zor :(

e. t. dedi ki...

aahh ah keşke benimde liseme gitme ve arkadaşlarımla buluşma imkanın olsa...
Her ne kadar facebook varsada farkı ve uzak bir şehirde ve izninde sayılı günse yüzyüze görüşmek çok zor :(

Unknown dedi ki...

Ne güzel yakışmışsınız tahtaya ve masaya ...oturdugunuz koltugu doldurunuz diye bir tabir var .maşallah ögretim görevlisi gibisiniz....sevgiler...

*kelebekana*-* dedi ki...

Benim eşimde elmalı lisesi mezunudur her yıl buluşurlar tabiibiz eşlerde beraber oluruz güzelbir gün geçiririz ..ben biraz buruk olurum benim okulum elmalı kız meslek lisesi ve birtek arkadaşımla görüşebiliyorum keşke bizde buluşup hasret giderebilsek ....sevgiyle kal ...(bu arada çok şıksın )

Unknown dedi ki...

ne güzel ,anılar tazelenmiştir,keşke arkadaşlarımızla arada bir buluşsak,ama her biri bir yerlerdeler...sevgiler

halime dedi ki...

çok güzel bir gün geçirmişsiniz gerçekten duygulanmamak heyecanlanmamak mümkünmü.nice pilav günlerine ulaşırsınız umarım.sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Resimdeki bina, çalışanı olduğum Marmara Üniversitesi Haydarpaşa Kampüsü, Tıp ve Hukuk fakülteleri eğitim vermekte. Ben başka bir kampüste olduğum için binanın tarihini ve daha önce Haydarpaşa Lisesi olduğunu bilmiyordum, sayenizde öğrendim. Sevgilerimi gönderiyorum.

fatma dedi ki...

ne güzel eski arkadaşlarla buluşmak.hasret gidermişsindir.

Adsız dedi ki...

selam ben senay, gercekten super bir blog, eger facebook veya twitter varsa eklemek isterim...